söndag 27 april 2014

Sömndag

Äntligen är denna hektiska vecka förbi.
Det tar mycket energi att sätta upp en vårutställning och flänga runt bland och med besökare i solgasset.
Eftersom jag däckat klockan nio i soffan varje kväll har ritblocket legat orört.
Den senaste bildskörden är därför enbart från en tecknartur infasad mellan fyllning och tömning av tvättmaskin ikväll.

Först ut är *allas vår Britney* (i alla fall om en får tro 2009 års skvallerblaskor. Hon verkade ju vara allmän egendom enligt dessa).
 Person på promenad med sin grävling.
 
 Walle råkade tvätta sina hörlurar med jeans, tröjor och annat krams. Inte ultimat om ni frågar mig.
Men, de överlevde!.. och ligger nu rena och fräscha bakom en vattenspruta på köksbordet.
Se där.
Blyertsteckning. Stor anledning till att jag önskar mig en scanner.

En karaktärsskiss till en serie jag planerar att rita.
Den handlar om en kronolots på sjuttonhundratalet.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar