onsdag 12 november 2014

en obehaglig känsla och roller derby

Enligt schemat ska klassen snart få rita skräckserier. Bra utmaning.
Jag är väl inte så läskig av mig??

Hur som haver, idag hade vi en liten introduktion till det kommande uppdraget där vi ombads rita varsina skräckbilder.
Jag tecknade ett minne från barndomen och känslan av att någon eller något gömde sig i badkarets avlopp.
Det tog många år att släppa den tanken.
Ondskan fanns både i badkar, dusch och toalett. Säkert grundat i en rädsla för det okända som vanligt.
Jag minns hur jag brukade skynda mig med att sätta i proppen då jag skulle bada, för på något vis kunde den hindra det elaka där nere i mörkret från att komma fram.
Titta noga:

Nästa bild.
Jag ritade en roller derby-person och såg på romantiska indie-komedier igår med min sambo.
Det var fint. Hejrå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar