söndag 14 december 2014

mens över sjö och strand

Mycket har skett sedan sist, men jag har smått omedvetet förnekat internätet och knappt dokumenterat någonting alls.
Fast det kanske är bra då jag istället spenderat mycket tid på att rita!
En av de nyligaste uppgifterna i skolan är i alla fall vikfanzine.
Det är precis vad det låter som. Ett fanzine ("enklare" hemmaproducerad tidning/bok) som är vikt istället för häftat, föredragsvis av enbart ett papper.

Jag slog ihop denna uppgift med en annan jag tagit mig an.
Jag är på fritiden med i en feministisk kör(Ladyfest-kören) här i Malmö och då vi hade ett uppträdande på Lucia inplanerat uppkom frågan under ett rep utifall någon kunde tänka sig att skriva om Gläns över sjö och strand till Mens över sjö och strand(det har gjorts förut, men vi ville ha en egen tappning).
Min duktig flicka-syndrom-hand for upp i luften direkt, och så föll det sig så att jag fick dikta lite som ombyte till allt tecknande.

För att utveckla det hela bestämde jag mig sedan för att använda texten till vikfanzine-uppgiften som tidigare utdelats i skolan... eftersom kvinnor bara tecknar serier om mens. Som vi alla vet.

Klicka på bilderna för större storlek











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar