måndag 14 december 2015

jag ville göra en lista, så då gjorde jag det

hur gammal är du?
25 miljarder år

hur gammal känner du dig?
det varierar förstås. barnasinne med åldrat minne.

var bor du?
malmä. i sunkhipsterdelen. 

vad har du gjort i dag?
jag satt i en och en halv timme i morse och räknade på mitt seriekollektivs kassa efter julmarknaden vi deltog i under helgen.
det var kul. vem hade kunnat tro att det bor en liten ekonom i mig?
dock räknade jag om alla delmoment cirka tre gånger. det går inte att lita på den där ekonomen.
sen skrev jag ut almanackor och satt i en soffa.
gick hem och störde roomies med skärande tvärflöjtstoner. 
läste bok och somnade på kuppen.
bra dag.
 
sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? varför?
jag gillar allt utom evigt mörker, långvarig väta och svettig sol.
dessvärre är det oftast någon av dessa i malmö.
 
är du beroende av någonting?
kudde under läppen och jävlarns socker.
 
nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
1.
2.
3. 
*är som en öppen bok*
 
var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
längtar mycket till att sitta och svära med min bror vid pepparkaksfigurbygge hemma hos mams och paps.
 
vad är du på för humör just nu?
ett ok humör.

vilket är ditt favoritgodis?
bränt socker.
 
vilken är din favoritaffär?
ingen affär.
 
är du morgon- eller kvällsmänniska?
har odlat fram kroniska påsar under ögonen pga vaken hela natten. 
så kvällsmänniska då.
 
har du blivit sydd någon gång?
ett stygn i tån. det sprack och jag tejpade det själv och låtsades som ingenting.
fick ett snyggt ärr på köpet.
 
vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
tycker att folk gör något fint bara genom att säga hej (haha nej okej).
men mitt trippeltuttegäng (seriekollektivet) gör extra fint hela tiden som jag känner mig delaktig i.
det får räknas.

är du blyg?
nä. men blir socialt bakfull titt som tätt. kan ha långa hatsessioner gällande mitt beteende.
 
vad heter du i andra namn?
ellen.
 
vill du gifta dig?
det går väl an om det underlättar för eventuella faderskapsintyg.
och fest kan vara kul.
jag skulle säkert bli rörd och grina.
 
har du något smeknamn?
ass, assface, assturd. dock är det inte särskilt vanligt förekommande.
mamma kallar mig astapastan. det är fint.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar